Monday 28 May 2012

Kem Perdana 2012

assalamualaikum korang.
maaf lah sebab dah lame tak update blog..
dah berhabuk kot blog aku.
sape yang rajin jenguk blog aku nie terime kasih lah ye sebab sudi luangkan mase bace cerite aku nie..
hari nie aku nak cerite pasal kenangan aku pegi kem perdane.
tahun lepas buat dekat ampang pecah and aku pegi dengan org tersayang.
tahun nie buat dekat dusun eco resort bentong.aku pegi sane dengan geng2 aku.kali nie buah hati aku tak ade sebab die dah tuka sekolah lain.
urm so sad.
tapi kan dalam kesedihan tu aku tetap happy sebab kawan2 rapat aku semue nye layan aku dengan baik.
okey lah,aku nak start cerite nie.
korang hayati lah ye cerite nye.
pagi hari jumaat tu sekolah aku buat hari guru.
cikgu lepas kan kitorang balik pukol 11.30.
fuhh !
tak sabar wei nak pegi kem.
haha excited punye pasal sampai tak sedar jam dah pukol 2 .
kelam kabut aku masuk capai tuala pegi mandi.
haha..sampai sekolah diorang semue sebok angkat barang.
settle agih kan semue tu cikgu pun bagi arahan suruh kitorang masuk bas yang dah ditetapkan.
dalam bas tak payah cakap lah.
aku asik kacau budak2 je.
sorry lah korang kalau aku terlampu nakal.
pukol 5.30 sampai dekat tempat tu..
yang aku palingtak suke time nak naik tu kene gune lori.
ouh no !
nak taknak kene naik jugak.
otw nak naik bukit ade sorang budak nie wallet die tercicir,patu aku jadi mangse kene lari turun bukit cari wallet tu.
turun punye ye aku lari.
sekali nak naik.
amik kau !
sempot terus dibuat nye.
bile dah berkumpul dekat atas budak2 india punye group bising macam lebah.tak tahan telinge aku mendengar.
siap semue nye cikgu suruh naik bukit tu ..
punye penat aku mendaki akhirnye aku sampai lah dkeat kawasan perkhemahan..
hahaha first time pegi camping dapat tido dekat khemah tige segi.
seram pun ade gak..
last2 aku buat keputusan yang aku taknak tido.
lepas isyak cikgu suruh berkumpul.then aktiviti pertame kitorang nightwalk.atotot mengerikan betul track die.
alhamdullilah saye and geng2 saye selamat pegi and balik.
malam tu cikgu tanye sape nak berjage malam?
aku , biena and dinie pun angkat lah tangan.
then kitorang bertige jage sampai pukol 2.
patu next shift pulak eykin,aja and soleh.diorang ajak aku teman.
so bersengkang mate lah.
macam2 aku terdengar.
aku just ignore kan je..org cakap dalam hutan jangan tegur kan.
okey aku pun diam seribu bahase.esok pagi aku turun bawah cari line nak kol buah hati.
yelah rindu kot dekat die.
sanggup turun tu demi die.
aish comel kan?
hari kedue tu kitorang kene buat rentas halang.
sepatutnye kene buat 12.
tapi aku buat 6 je.
Sebab lagi 6 aku dah penat..
lepas dah siap tu aku pegi mandi.
air die tak payah cakap lah.
Sejuk giler ! air dari gunung.
memey lah..
lepas zohor kitorang start latihan malam kebudayaan.
sampai magrib..
sumpah best ..
malam kebudayaan tak payah cakap macam2 persembahan kitorang buat.
lepas tu cikgu sedie kan bbq.
wah ! sedap nye..
malam kedue tu ade sorang budak kene histeria.
agak menakutkan jugak lah sebab bende tu jadi depan mate aku.
aku dah tak pikir ape
aku terus cari aja,soleh and eykin.
nampak diorang nanges aku terus duduk je dengan diorang.
aku taknak diorang kene pape.
kalau nak kene pun bia aku je kene.
last2 alhamdullilah semuenye selamat.
masuk hari terakhir..
masing2 suke sebab dha nak balik.
kenangan 2012 memang amat bermakne bagi aku..

#kem perdane terbaik wokk !

No comments:

Post a Comment